Wassup!
Welcome to my simple triple diary's blog, i`m Eyda..thanks for visited my blog,92', Saggitarius , #FCB. nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow me okay.Thank You :)


Screaming Here!


Instagram
Cerita Hidupku

Credit by

Template 100%: Atin Tory
Editor:Eyda Amanda
Others:Atiqah
Song:Sorry by Secondhand Serenade

50 Fakta Mengenai Lelaki yang Perempuan Harus Tahu
Wednesday 9 May 2012 | 7:22 am | 0 comments

  1. Sebenarnya lelaki tidak mencari wanita yang cantik,yang dicari adalah wanita yang sejuk hati melihat dan mempersona.Sebab itu dia selalu meminta anda berdandan.Bukan kerana dia mata keranjang,tetapi mereka ingin anda terlihat mempersona.
  2. Lelaki sangat benci dikhianati.Walaupun luaran mereka ego,keras,dan kuat , tetapi mereka adalah makhluk yang lemah.
  3. Ketika saat ini dia menyukai anda,beberapa saat kemudian,dia lupa dan malah asyik bersama kawan-kawannya. Hal ini adalah wajar tetapi bukan bererti anda tidak pernah ada di dalam hatinya.
  4. Jika dia mengatakan "Ya memang aku tidak memahami kamu" itu maknanya permikiran dia dan anda berbeza.Bukan bererti tak boleh bersatu,tetapi saling mencuba utk memahami antara satu sama lain.
  5. Dalam sehari, dia akan sibuk bermain dan menjalani aktiviti bersama kawan-II. Tetapi percayalah,ketika dia bersiap hendak tidur,anda selalu ada didalam fikirannya.Dan percayalah,mereka akan tersenyum dengan sendiri saat membayangkan betapa cantinya anda hari ini.
  6. "Awak sedang buat apa?" atau "Dah makan ke belum?" adalah ayat yang selalu diucapkan oleh lelaki ketika di telefon. Mereka mmg bukan makhluk yang pandai berbasi-basi,tetapi mereka sungguh ingin tahu semua hal tentang anda.
  7. Jika seseorang lelaki benar-II mencintai anda, dia akan menerima anda apa adanya. Tak peduli anda gemuk , hitam , atau berjerawat. Mereka mungking akan memberi nasihat pada anda utk diet ketika anda merasa anda gemuk,tetapi mereka tulus mencintai anda.
  8. Lelaki sangat tergila-II ketika melihat senyuman anda.Untuk itu janganlah memelihara muka yang masam diwajah anda, tersenyum dan buatlah dia semakin terpesona.
  9. Lelaki akan melakukan apa sahaja untuk menarik perhatian anda. Termasuk menceritakan kisah bekas kekasihnya, walaupun hal ini tidak perlu diceritakan kepada anda.
  10. Lelaki tidak suka jika anda bercerita tentang  bekas kekasih anda.Walau kadan-II dia suka cerita kepada anda, tapi dia sangat cemburu jika dia mendengar kisah bekas kekasih anda.
  11. Jika lelaki ingin bertemu dengan orang tua anda, jangan ragu dan malu. Dia serius dengan anda.
  12. Lelaki inging berkongsi semual hal dengan anda,namun terkadang dia tidak boleh mengungkapkan semua hal dengan baik.Jangan paksa dirinya bercerita jika memang dia belum bersiap utk bercerita kepada anda.
  13. Sesekali, lelaki juga menangis,mereka pon boleh menangis spt anda. Berikan peluang dan sokongan kepadanya.
  14. Jangan berusaha membuat lelaki marah,kerana mereka adalah makhluk tuhan yang mudah marah.
  15. Lelaki sangat simple orangnya.Mereka bukan selalu berharap dan berandai-andai.
  16. Lelaki akan mencuba mendapatkan hati wanita yang memutuskannya, sebelum akhirnya mereka berusaha melupakannya. Inilah yang membuat mereka gagal menelefon anda setelah berpisah, dan kemudian akhirnya menyerah kerana anda memberikan respon yang negatif.
  17. Saat anda membuat seseorang lelaki jatuh cinta,selamanya dia tidak akan boleh melupakannya.Untuk itu boleh dikatakan lelaki lebih lemah dan susah melupakan  dibanding wanita.
  18. Jangan bertanya kepadanya "Mmhhh... lupakan jelah" kerana hal ini akan membuat dia tertanya-tanya dan bahkan curiga kepada anda.
  19. Lelaki tidak akan pernah boleh tidur, jika dengan perlahan anda mengusap belakangnya. Dan membelai lembut kepalanya.Percayalah, jika anda melakukan ini pada kekasih anda, maka ia akan terus menerus merindu anda.
  20. Lelaki selalu memiliki cara untuk memuji anda.
  21. Jika lelaki ragu-II dan terlihat berfikir ketika anda menyatakan pendapat atau meminta mereka melakukan sesuatu,ertinya mereka tidak mahu melakukannya. Kebanyakan lelaki akan berbohong dan melakukan hal yang tidak ingin ia lakukan untuk wanita yang diicintai. Tapi percayalah mereka sangat menderita dan merasa terkongkong.
  22. Jika anda berkata tidak,yang ada didalam fikiran lelaki adalah "AKAN AKU CUBA LAGI". Masihkah anda ingat saat dia meminta anda menjadi kekasihnya dahulu?
  23. Anda tidak akan pernah boleh membuat lelaki memahami dalam sekali bual sahaja.Mereka makhluk yang cerdas, tetapi susah bagi mereka utk memahami anda.
  24. Lelaki benci gay! Bukan bermaksud diskriminasi atau jahat.tetapi terkadang mereka tidak habis berfikir, mengapa seseorang boleh menyukai sesama sejenisnya.
  25. Lelaki sangat menyayangi ibunya.
  26. Lelaki akan menyimpan sebahagian wangnya hnya utk membeli hadiah kecil utk anda nanti.
  27. Lelaki sering berfikir tentang wanita yang mungkin menyukai mereka, tetapi bukan beerti mereka menyukai wanita itu.
  28. Anda tidak akan pernah boleh memahami lelaki,kecuali anda menyediakan waktu utk mendengar keluh kesal mereka dan bukan melulu bercerita ttg diri anda.
  29. Jika seseorang lelaki dengan bersungguh-sungguh mengatakan bahawa anda adalah  satu-satunya org yang dicintainya, percayalah, perkataanya tulus dari dalam hati.
  30. Bukan perempuan saja yang gemar bergossip,lelaki juga selalu bergossip dengan kawan-kawannya.
  31. Lelaki tidak tahan melihat airmata jatuh dari mata anda.Mereka juga tidak suka melihat anda bersedih.
  32. Lelaki lebih jujur dan terbuka ttg diri mereka.Mereka lebih menerima kekurangan dan menerima apa adanya.
  33. Boleh saja membuat lelaki tertanta-tanya pada anda, tetapi jika digantung terlalu lama,mereka juga boleh bosan dan letih.
  34. Percaya atau tidak,lelaki adalah juri yang adil dan baik.
  35. Walaupun kadang-II mereka kelihatan selekeh, tetapi sebenarnya lelaki suka kebersihan, bau wangi dan keindahan.
  36. Lelaki lebih suka wanita yang menghargai diri apa adanya.
  37. Lelaki mencintai seorang wanita yang boleh menjadi sahabat dan kekasih baginya.
  38. Jika ada seseorang lelaki yg menceritakan masalahnya, anda cukup mendengarkannya sahaja. Jangan beri nasihat atau menyalahkan dirinya.
  39. Jika ada seseorang lelaki menyukai anda, lihat lebih jauh ke dalam hatinya. Mata adalah jendela hati, dan ia tak pernah menipu.
  40. Lelaki selalu memiliki cara utk menghindarkan anda dari lelaki lain. Salah satunya diajak berjalan ke shopping mall.
  41. Lelaki lebih suka wanita yang cerdas, berbanding wanita yang tahu tentang make up dan mini skirt.
  42. Lelaki sering berlagak pandai,mereka malu bertanya kepada wanita apa yang diinginkan. Hasilnya kebanyakan tekaan mereka seringkali meleset.
  43. Lelaki memang susah menyimpah rahsia.Mereka tidak boleh menyimpan rahsia dgn baik.
  44. Ketika lelaki mengingingkan sesuatu,mereka akan membayangkannya. Tetapi mereka tidak mahu terlibat terlalu jauh. Mereka lebih cenderung memendam dalam-II keinginan mereka jika tahu keinginan itu susah diwujudkan.
  45. Selalunya , lelaki terlalu banyka berfikiran negatif berbanding positif.
  46. Fantasi lelaki tentang wanitan adalah satu-satunya fantasi yang tidak mungkin dibatasi. Sekalipun mereka telah memiliki pasangan dan keluarga.
  47. Ketinggian bukan masalah bagi lelaki, tetapi mereka cukup pedulu ttg berat badan wanita khususnya, termasuk anda.
  48. Jika lelaki mula serius dengan hubungannya,maka mereka akan menjadi makhluk yang terlebih aktif.Inilah mengapa dia selalu menjemput dan menghantar anda,serta selalu memeriksa inbox di handphone anda.
  49. Jika anda tahu bagaimana menaklukkan lelaki anda, mereka tidak akan boleh pergi jauh dari anda.
  50. Bagi lelaki melupakan seseorang memerlukan waktu yang lebih lama dari seumur hidup.

Nak jugak interframe muka bf aku. :D



Older Post | Newer Post